.:soft reminder:.

"And if My servants ask thee about Me - behold, I am NEAR; I respond to the call of him who calls, whenever he calls unto Me; let them, then, respond unto Me, and believe in Me, so they might follow the right way" (2:186)

Saturday, September 25, 2010

state of mind



reminder: post ini kurang ilmiah. jika ada masa terlebih yang tak tahu nak spend di mana atau bagaimana lagi, maka, bolehlah scroll sampai ke noktah yang terakhir pada ayat yang terakhir di perenggan terakhir entri ini.


p/s: sila solve ibrah dan motivasi nya ya... self service, saya takkan bagi jawapan percuma :)







keadaan bilik seseorang melambangkan state of mind seseorang. keadaan katil seseorang melambangkan state of mind seseorang. keadaan meja study melambangkanstate of mind seseorang. (^^) Y.


bilik bersepah, katil berterabur dengan bantal dan comforter, meja study berselerak dengan buku, lappy and stationaries melambangkan state of mind seseorang yang


b.e.r.s.e.r.a.b.u.t.
p/s2: nampak macam berserabut tu BEST pula


haa... sebenarnya banyak 'hutang'.

1. saya dah pecahkan piring mak yag berharga rm35 sekeping
2. saya dah burn kan baju mak yang berharga rm2xx sepasang
3. saya hampir buat dapur mak terbakar dua kali pada minggu lepas sahaja (plus other weeks, agak2 berapa kali? hahaa)
4. ermn, tak sanggup dah nak list down (sebenarnya dah lupa, sebab banyak sangat events)
5. hutang sharing weekend lepas dengan yana
6. hutang list idioms dengan adik2 feci
7. hutang dua points penting dengan shidah...
8. hutang dengan diri sendiri untuk siapkan proposal



--------------------> ingat, tanggungjawab yang kita ada sangat banyak dibanding dengan masa yang diberi pinjam oleh Allah buat kita. masa itu degupan jantung kita.


--------> Nabi s.a.w kata, rebut 5 sebelum lima...


--------------------------------------> Ibnu Umar ada meriwayatkan yang dalam kata lainnya meningatkan kita bahawa "make the BEST of your health, before you sick. make the BEST of your life before you die."


------------------> muda bukan sekali, infact 2 kali jika kita dipilih dengan rahmatNYA untuk ke syurga idaman (aminnn 365x) semua. tetapi, hidup di dunia ini hanya sekali. pilihan-pilihan kita, sesuaikah dengan peluang hidup dan berbuat kebaikan yang diberi dengan adil kepada semua hamba Allah itu?



"Sesungguhnya pendengaran, penglihatan dan hati, semuanya itu akan diminta pertanggungan jawabannya"(Al-Isra' 17:36)





mari fikir dan reflect. pengetahuan yang sedikit dan terbatas itu sangat-sangat-sangat merbahaya. mengikut secara membuta tuli itu bahaya. menyukai sesuatu yang kita fikir baik dan seronok buat kita itu bahaya jika tanpa petunjukNYA. bersangka-sangka itu bahaya.


semua bahaya. habis tu, apa yang selamat?



homework. ehhh, maksud saya, bukan buat homework itu menyelamatkan (in fact memang iya pun, kna?) tapi what i was trying to say is that, itu homework kamu untuk mencari tahu, apa yang selamat, apa yang akan menyelamatkan, bagaimana mahu selamat, kenapa perlu selamat etc etc etc....


kan dah kata, tiada jawapan percuma kali ini? heheeee :b



TAAAAAADDDAAAAAA.......!




3 comments:

  1. salam muna.





    :)


    saya rasa saya dalam state tak selamat sekarang ini

    nasib baik katil dah kemas

    ReplyDelete
  2. salam yana...

    heheheeee.... mungkin state of mind tu mitos aja kot..? :))

    saya nak bayar hutang kamu :)) iA

    ReplyDelete
  3. saye baru sedar yg my empire state of mind is quite kelam kabut and tidak terusus setelah melihat keadaan meja study saya... thx for makingm e realizing this.......

    ReplyDelete