.:soft reminder:.

"And if My servants ask thee about Me - behold, I am NEAR; I respond to the call of him who calls, whenever he calls unto Me; let them, then, respond unto Me, and believe in Me, so they might follow the right way" (2:186)

Sunday, October 16, 2011

apakah kehidupan ini?



Bismillah…

Kali ini serius.

Saya memang super duper bizi tahap x boleh nk update belog.

Hehh~

Tapi inshaALLAH masih punya masa untuk makan sambil menaip, maknanya, belum mencapai KPI yang ditetapkan untuk claim title bizi.

Cuma kadang-kala terlepas stesen dan train. Juga melintas jalan secara menonong sebab otak sudah tidak mampu focus. Oh, ada juga simtom pre-menopause sebab bila cakap, selain combine syllables, saya juga cakap fakta yang salah tetapi yakin apa yang saya cakap itu adalah sesuatu yang benar. Weng – weng.

Kritikal.

Bila fikirkan masalah, sebenarnya, selalunya, it’s us who tend to make a BIG fuss about it when others are suffering more than us. Setiap kali down, akan teringat k.aiza (bukan nama sebenar). Bagaimana beliau struggle dan cuba bertahan. Teringat yana (bukan nama sebenar) bagaimana dia lebih teruk diuji.

Dan sampai tahap ini… andai ada masalah atau silap, jangan melihat dan menimpakan beban itu pada orang lain. Pada keadaan. Tetapi pada diri sendiri.

Ya, ini masalah saya.

Atau, saya yang sebenarnya bermasalah?

Errr… yang pasti, it’s not about how we’re doing with others.

It’s not about what and how will others perceive our condition later.

It’s not what others would think about us if we do so and so… orang lain takkan ada kaitan dengan kita. Langsung. Yang ada hanya DIA juga diri kita sendiri. Or shall I be more exact by saying diri saya sendiri?





Ya, apa pun juga keadaannya, sesulit atau semacam apa pun, tidak perlu sandarkan salah pada orang sekeliling. Tak perlu fakir apa orang lain akan fakir semula tentang kita yang nampaknya bertindak bodoh atau culas. Kerana akhirnya, DIA yang akan menentukan. DIA lebih tahu apa yang kita nyatakan, juga apa yang kita cuba sembunyikan.

Malu.

Sampai saat ini, DIA masih memegang kejap aib juga kelemahanku. Sedang aku…?


TT____________TT



No comments:

Post a Comment