.:soft reminder:.

"And if My servants ask thee about Me - behold, I am NEAR; I respond to the call of him who calls, whenever he calls unto Me; let them, then, respond unto Me, and believe in Me, so they might follow the right way" (2:186)

Friday, May 6, 2011

papan cinta

bismillah...



suatu hari saya berjalan-jalan di dinding muka buku rakan-rakan.

saya terjumpa papan ini





ditampalkan di dinding seseorang yang saya ehrmmn... adore :)

ohh bukan kerana siapa dia, tetapi kerana apa yang dia miliki. peribadi. pemikiran. tindakan.

dan ditakdirkan Ilahi, saya menempuh tempat yang sama di mana beliau menemukan 'papan cinta' itu.

bukan, entri ini bukan untuk dia yang saya adore di alam maya.

tetapi untuk Dia yang tidak pernah saya bersua muka. untuk dia yang tidak pernah saya berbual bicara.

Ya Allah... sampaikanlah... sampaikanlah...sampaikanlah aku kepada Dia...





“Seseorang itu akan bersama dengan orang yang dicintainya…”


Petikan hadis riwayat Bukhari & Muslim

4 comments:

  1. sangat kontroversi. :p

    saya paling suka bila murabbi saya ceritakan tentang syurga. jika kita ahli syurga, mungkin jiran2 kita sahabat2 dulu yang berjihad di jalan ALlah. semua sahabat-sahabat yang yana admire. bersua muka dengan para nabi dan dapat berkongsi tengtang cerita hidup mereka di dunia..menjiwai kisah mereka, buat apa yang mereka buat yang merapatkan kita.

    yang paling best ialah dapat bersua muka dengan Rasulullah SWT..

    semoga kita ada keterikatan hati dengan mereka semua

    dan entri ini, bagi yana..jika cinta ALlah dan mereka2 di atas paling utama, bertemulah kita denganNya kelak. "seseorang itu akan bersama dengan orang yang dicintainya"

    persoalannya, apa kita layak menjadi ahli syurgaNya. apa kita sudah cukup hebat menjadi orang yang dicintaiNya.

    *muhasabah*

    thanks for the post. sorry banyak pula membebel . ^^

    ReplyDelete
  2. waaaaaaaaaaaaaaa... memang sedih kan?
    bila difikir2 kelayakan untuk ke syurga DIA tu, rasa mcm jauh sangat... Allah huAKbar.. TT____TT

    ada jga sekali dua join usrah gabungan dan berkongsi kisah liqa di syurga sampai kita bertemu dgn dia yang paling pertama membawa agama ini kpd kita.. nabi SAW

    mari salurkan cinta kita kpd dia yang susah2 untuk kita sampai kita menjadi mulia krn agama yang dia bawa... smoga cinta kita mempertemukan kita dgn dia.. dan semoga juga cinta kita bukan palsu...

    ohhhh part kontroversi itu.... hehhh ^^ bukan siapa2 lah... seorang yang hantarkan kalender korea saja. kamu tahu ramai lagi pembaca setia dia kan? saya hanya salah seorang pengikut ^^

    hey miss, rindu kamu lahh

    ReplyDelete
  3. i'm more interested in part "org yg saya adore" siapakaaaah??????

    ReplyDelete
  4. yang wowwa:

    hahahaa ni dh lain matlamat nihhh hehee ^^ guess who?

    ReplyDelete