.:soft reminder:.

"And if My servants ask thee about Me - behold, I am NEAR; I respond to the call of him who calls, whenever he calls unto Me; let them, then, respond unto Me, and believe in Me, so they might follow the right way" (2:186)

Sunday, March 13, 2011

ichlas


In the name of Allah, my Lord, my everything.



huaaaaaa.... eh. intro yang sangat tak sesuai. sangat anti-klimaks. anyway. situasi agak tegang dan stress belakangan ini. bukan di sekeliling saya, tetapi dalam diri saya. waaaaahhhh. now, that sounds BIG.


kucing adik accident dan disahkan paralyzed. buat masa sekarang. ok, that pretty much distressed me lil bit here and there. even saya suka tepuk si comel sampai beliau bengang sebab saya suka bengang dengan dia, still, dia masih sangat kasihan.


baiklah. kemudian ada beberapa lagi events yang saya dah tak berapa nak ingat. normal, an arissa with her "short term memory - dilemma".


ohh, ada juga. soal bila kita beriman, PASTI kita akan diuji. ini serius. janji Tuhan itu sangat sangat sangat tepat dan benar.


meyakini Allah itu sebagai Rab juga Ilah, butuh kepada pembuktian bagi kesaksian yang dilafazkan pada bibir juga hati. sungguhkah Allah itu sumber bahagia. sumber ketenangan juga punca dan arah segala gerak kerja, perbuatan, fikiran, buah bicara malah segala yang kita zahir juga sembunyikan.


malang dan sia-sialah hidup tanpa mengenal erti hidup kerana DIA.


malang dan sia-sialah hidup jika setiap detiknya hanya pura-pura, jika setiap detiknya hanya untuk menyedapkan hati, mengindahkan pandangan mata.


lebih malang dan sia-sia, andainya kita SANGKA, RASA, FIKIR hidup kita sudah sempurna, baik dan elok aja dengan apa yang kita kerjakan. dengan apa yang kita usahakan.


Allah huAkbar, Allah huAkbar, Allah huAkbar...


semoga setiap detik dalam hidup kita, kita tidak melepaskan diri dari DIA dengan memilih yang lain, yang kita sangkakan sumber bahagia juga ketenangan kita.


semoga setiap pilihan, fikiran, bicara juga amali kita dalam pimpinan DIA. dalam redha, rahmat, kasih, sayang, cinta juga perhatianNYA...


aminn ya Rabb










2 comments: